18 Ekim 2018 Perşembe

ÖÖY-I Ders İzlencesi


                        Özel Öğretim Yöntemleri I

                    Ders İzlencesi

 

Genel Bilgiler

Kredisi: (Teorik: 2 - Uygulama: 2) 3

Yer ve Saat: Çarşamba 08:30-11:50
Dersin web adresi: bote3ooy.blogspot.com

Öğretim Üyesi: Dr. Öğr. Üye Hamide ŞAHİNKAYASI
Ofis no : 235
Telefon : 0326 2456000 – Dahili: 16060
Ofis saatleri: Pazartesi 10:00-12:00


Dersin Amacı

Bu dersin, BÖTE öğrencilerine kendi alanlarına (bilişim teknolojileri eğitimine) özgü öğretim süreçleri konusunda bilgi ve deneyimler kazandırmayı hedeflemektedir. Öğrencilerin bu derste özellikle şu hedef davranışları kazanmaları amaçlanmaktadır:

ü  Genel ve alana özgü mevzuatı (atanma, görev ve çalışma esasları vb.) bilmek
ü  Alana özgü öğrenci özelliklerini bilmek ve bunlara uygun tutum gelişitirmek
ü  Alana ait öğretim programını bilmek
ü  Alana özgü öğretim yöntemlerini bilmek ve planlamak
ü  Genel ve alana özgü yeni öğretim yaklaşımlarını bilmek ve uygulamak
ü  Web 2.0 teknolojilerinin bilişim teknolojileri eğitiminde kullanımını bilmek ve uygulamak
ü  Alana özgü öğretim materyallerini bilmek ve tasarlamak

Dersin Kapsamı

Dersin genel amacı ve hedeflerine paralel olarak şu konular ders kapsamında teorik olarak ele alınıp uygulamaları yapılacaktır: Genel ve alana özgü mevzuat (atanma, görev ve çalışma esasları vb.); alana özgü öğrenci özellikleri; Alana ait öğretim programının incelenmesi, alana özgü öğretim yöntemleri; genel ve alana özgü yeni öğretim yaklaşımları; Web 2.0 teknolojilerinin bilişim teknolojileri eğitiminde kullanımı ve alana özgü öğretim materyalleri.


Devam Politikası

Üniversite Yönetmeliğine göre öğrencilerin dersin teorik kısmının en az %70’ine; uygulamalı kısmının %80’ine devamı zorunludur. Bu kuralı ihlal edenler devamsızlıktan kalırlar.


Değerlendirme

Ara sınav ve final sınavları yapılacak olup haftalık ödevler verilecektir.
Arasınav               :%40 (%80 sınav + %20 Ödevler)
Yarıyıl sonu sınavı   :%60 (%30 uygulama+%20 Ödevler+%15 Sunum + %35 yarıyıl sonu sınavı)
Toplam                       : %100
Kaynaklar

Dersin kitabı: Şahin, Sami (Editör) (2010). Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Pegem Akademi.


Diğer Kaynaklar
Altun, Eralp (2009). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri için Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Pegem Akademi.

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Bilişim Teknolojileri Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı,
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı, Bilgi ve İletişim Teknolojisi Dersi

Belgeler: BT Rehber öğretmenlerinin görev tanımı ve çalışma esasları ile ilgili genelge (2012)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder